Riskilähtöinen turvallisuuden johtaminen -koulutus

Viimeinen ilmoittautumispäivä
17.05.2022 - 23.59
Akavatalo, Helsinki

Osallistu OAJ:n järjestämään koulutukseen turvallisuuden johtamisesta. Koulutus on suunnattu pääasiassa kasvatus- ja koulutusalan johtajille ja esihenkilöille.

Riskilähtöinen turvallisuuden johtaminen -koulutus

Koulutuksen tavoitteena on lisätä osallistujien

• kykyä ymmärtää ja johtaa oman organisaation riskilähtöistä turvallisuutta,
  • turvallisuusjohtamisen osaamista,
  • kykyä nähdä turvallisuuden tilannekuvaa sekä
  • kehittää kasvatus- ja opetusalan turvallisuutta konkreettisilla työkaluilla.

Tilaisuuden ohjelma

klo 8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
klo 9.00 Tilaisuuden avaus, OAJ:n uusi puheenjohtaja
klo 9.20 Kuntaliiton tervehdys, Terhi Päivärinta, johtaja
klo 9.40 Johtaja turvallisuuden tekijänä, Henri Rikander, oikeustieteen tohtori, dosentti
klo 10.40 tauko
klo 10.50 Turvallista arkea rakennetaan yhdessä – turvallisuusjohtamisella kohti hyvää turvallisuuskulttuuria Tiina Ranta, turvallisuusjohtaja, tohtorikoulutettava
klo 12 Lounas
klo 13.00 Ihmismieli, tunteet ja turvallisuus Lauri Nummenmaa, Professori, PhD
klo 14.00 Kahvitauko
klo 14.30 Kun mieli muuttuu verkossa - johdatus verkkovainonnan torjuntaan, Totti Karpela, asiantuntija
Klo 15.30 Tilaisuuden päätös

Tutustu puhujiin

nummenmaa.jpg

Lauri Nummenmaa, PhD, professori, erityisalana lääketieteellinen kuvankäsittely ja mallintaminen

Professori Lauri Nummenmaa johtaa PET-keskuksessa Human Emotion Systems -laboratoriota. Ryhmä tutkii tunteiden ja tunne-elämän häiriöiden taustalla olevia keskushermostollisia mekanismeja. Tutkimuksessa käytetään huipputason aivokuvantamismenetelmiä kuten positroniemissiotomografiaa ja magneettikuvantamista. Näiden avulla tutkitaan tunteiden toimintaa lähtien liikkeelle yksittäisistä aivojen välittäjäainemolekyyleista. Nummenmaa on julkaissut useita tieteellistä artikkelia ja useita kirjoja.

rikander.jpg

Henri Rikander, oikeustieteen tohtori, dosentti

Rikander on toiminut väkivaltatutkijana, opettajana sekä työsuojelun ja turvallisuusalan konsulttina ja kouluttajana. Hän on ollut kehittämässä lukuisten organisaatioiden työsuojelutoimia, riskienhallintaa ja turvallisuusjohtamista.

Ranta.jpg

Tiina Ranta, turvallisuusjohtaja, tohtorikoulutettava

Tiina Ranta on turvallisuusjohtamisen ja riskienhallinnan moniottelija, jonka kynästä on viime vuosien aikana syntynyt useita kymmeniä arjen turvallisuutta tukevia ja kehittämiseen inspiroivia tutkimuksia, selvityksiä ja julkaisuja. Profiloitunut suomalaisessa kokonaisturvallisuuden kentässä innostavana ja uutta luovana arjen turvallisuuden kehittäjänä.

Karpela.jpg

Totti Karpela, asiantuntija, Mielenrauha Oy

Totti Karpela on työskennellyt häirintä- ja vainoamistilanteiden parissa vuodesta 1998 alkaen. Poliisihallinnon palveluksessa toimiessaan Karpela työskenteli vainoamisrikosten uhrien parissa sekä poliisihallinnon omaa henkilöstöä häirinnältä suojaavassa työryhmässä. Nykyisin Totti toimii Mielenrauha Oy:n pääkouluttajana ja -konsulttina sekä projektiluontoisesti erilaisissa kansainvälisissä asiantuntijatehtävissä mm. Euroopan neuvoston ja ETYJ:n palveluksessa. Erityisenä osaamisalueenaan Karpelalla on palveluiden kehittäminen haasteellisten ja vaativien kohtaamistilanteiden hallinta vuorovaikutuskeinojen avulla.

Lämpimästi tervetuloa!