• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Tuloksia haulle "Kunnat"

Haussa vuoden varhaiskasvatuskunta – täyttääkö kuntasi nämä neljä kriteeriä?

Lastentarhanopettajaliitto myöntää syksyllä tunnustuksen kunnalle, joka täyttää neljä kriteeriä. Ehdotuksia tunnustuksen saajaksi voi lähettää 30 huhtikuuta asti.

16.04.2019 Uutinen
Tuusula todistaa: Pitkäjänteinen KuntaKesu poikii hyvää

Tuusulan nelivuotinen kasvun ja oppimisen suunnitelma tehtiin jo toista kertaa. Sivistysjohtaja Virpi Lehmusvaara ja OAJ:n työmarkkina-asiamies, Tuusulan kunnanvaltuutettu Kari Kinnunen kertovat, miksi pitkäjänteisyys kannattaa.

01.04.2019 Uutinen
Pääluottamusmies onnistui vaikuttamistyössä: Kotka torppasi leikkauksia

Kotka perui suunnitelmansa säästää lapsilta ja nuorilta ja lomauttaa henkilöstöään. JUKOn pääluottamusmies Minna Paavola teki yhdessä muiden pääluottamusmiesten ja OAJ:n paikallisyhdistyksen kanssa paljon töitä leikkausten torppaamiseksi.

21.02.2019 Uutinen
Kaikki kunnat eivät selviydy tehtävistään

Karut, sivistysvaltiolle täysin sopimattomat uutiset vanhustenhoidon ja varhaiskasvatuksen tilasta kertovat siitä, että läheskään kaikki Suomen kunnat eivät enää selviydy tehtävistään perustuslain edellyttämällä tavalla. Osittain ne kertovat myös kuntapäättäjien osaamattomuudesta, joissain tapauksissa myös välinpitämättömyydestä.

20.02.2019 Blogi