• Opettaja-lehti logo

Akava-yhteisön pride-kuukausi

01.06.2024 - 29.06.2024
Teams ja live

Tule mukaan Akava-yhteisön pride-tapahtumiin kesäkuussa!

Akava-yhteisön pride-kuukausi

Sateenkaari työelämässä -koulutus 5.6.2024

Tervetuloa Akavan ja Setan järjestämään koulutukseen kaikki työelämän tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämisestä kiinnostuneet 5.6. klo 15–16!

Koulutuksen aiheita:

• Miten sateenkaari-ihmisillä menee työelämässä?
  • Miten jokainen voi osaltaan edistää sateenkaari-ihmisten hyvinvointia työpaikalla?
  • Millaisia erityistarpeita sukupuolivähemmistöihin kuuluvilla voi olla? Saat koulutuksesta vinkkejä työkulttuurin kehittämiseen sateenkaariystävällisempään suuntaan?

Kouluttajana toimii Setan koulutusasiantuntija Venla Suutari.

Koulutus on ilmainen.

Liity koulutukseen Teamsissa

Sateenkaari-ihmisten ääni kuuluviin työpaikoilla 25.6.

Palkansaajien keskusjärjestöjen SAK:n, Akavan ja STTK:n Helsinki Pride -viikon työelämätapahtumassa pohditaan, miten sateenkaari-ihmisten ääni saadaan paremmin kuuluviin työpaikoilla. Teemoina ovat muun muassa sateenkaari-ihmisten toimijuus, monimuotoisen työyhteisön johtaminen sekä perheiden moninaisuuden huomioiminen työelämässä ja työehtosopimuksissa.

Työelämätapahtuma järjestetään tiistaina 25.6. kello 10–12 Hobo-hotellissa (Kluuvikatu 4), joka toimii myös Helsinki Pride housena. Tilaisuuden ohjelma alkaa kello 10.30, ja sitä ennen tarjolla on vegaanista aamiaista kello 10 alkaen.

Tilaisuudessa aiheesta keskustelemassa ovat

• Kelan sateenkaariverkoston vetäjä Kaaren Erhola
  • Setan koulutusasiantuntija Venla Suutari
  • Monimuotoisten perheiden työelämän erityisasiantuntija Tiina-Emilia Kaunisto ja
    Bolt.Worksin luottamusmies Juho Salmi.
  • Paneelikeskustelun vetää Palvelualojen ammattiliitto PAMin yhteiskuntasuhteiden vastaava Elin Blomqvist-Valtonen.

Tilaisuutemme on esteetön ja noudatamme turvallisemman tilan periaatteita.
Ruokahävikin vähentämiseksi arvostamme ennakkoilmoittautumista, mutta olet tervetullut mukaan paikalle myös ilmoittautumatta.

Ilmoittaudu mukaan

Helsinki Pride -kulkue lauantaina 29.6.

Akava ja sen jäsenliitot osallistuvat Pride-kulkueeseen yhteisessä palkansaajakeskusjärjestöjen kävelyblokissa 8. Pride suosittelee tulemaan paikan päälle hyvissä ajoin, koska osallistujia odotetaan jopa aiempia vuosia enemmän. Blokkimme päässee kuitenkin liikkeelle noin kello 13.

Akava on Helsinki Pride 2024 -tapahtuman virallinen kumppani. Järjestö jatkaa yhdessä jäsenliittojen kanssa tekemää työtä vähemmistöjen aseman parantamiseksi ja syrjinnän kitkemiseksi suomalaisesta yhteiskunnasta.

Pride-materiaalia OAJ:n yhdistyksille

OAJ-areenasta yhdistystoimijat voivat ladata käyttöönsä esimerkiksi somemateriaalia.

Tutustu OAJ-areenasta löytyvään pride-sisältöön

Pride-tapahtumia eri puolilla Suomea

Täältä löydät listan eri puolilla Suomea järjestettävistä pride-tapahtumista