Webinaari: Maailma muuttuu, entä oppilaitosjohtaminen?

Maailma ympärillämme on epävakaa ja muuttuu nopeasti. Siksi myös tämän päivän oppilaitosjohtaminen edellyttää näkemystä, ymmärrystä, selkeyttä ja ketteryyttä. OAJ:n, OKKA-säätiön ja ammatillisten opettajakorkeakoulujen yhteisessä webinaarissa aihetta käsittelevät Jari Kalavainen (JAMK), Ari Hyyryläinen (JAMK) ja Anteri Hietamäki (JY).

31.10.2024 - 08.15
Linkki tapahtumakuvauksessa

Pelkällä reaktiivisella johtamisella ei tueta merkityksellistä työn tekemistä eikä anneta organisaatiolle yhteistä suuntaa. Siihen tarvitaan näkemystä, ymmärrystä, selkeyttä ja ketteryyttä. Miten näitä voi parhaalla tavalla noudattaa johtamisen arjessa?

Maailma muuttuu, entä oppilaitosjohtaminen? -webinaarissa tätä aihetta käsittelevät Jyväskylän ammattikorkeakoulun opettajankoulutuksen päällikkö Jari Kalavainen, Jyväskylän ammattikorkeakoulun koulutusjohtamisen lehtori Ari Hyyryläinen ja Jyväskylän yliopiston normaalikoulun johtava rehtori Antero Hietamäki

Koko ammatillisen koulutuskentän parissa on valtava määrä eri ikäisiä suomalaisia. Esimerkiksi toisen asteen koulutuksen opiskelijoista yli kaksi kolmasosaa on ammatillisen koulutuksen parissa, kun aikuisopiskelijat laskee lukuun mukaan. Ammattikorkeakouluissa on puolestaan suoritettu jo yli puoli miljoonaa tutkintoa.

Sillä millaista ammatillista koulutusta Suomessa annetaan, on perustavanlaatuinen vaikutus suomalaiseen yhteiskuntaan laajemminkin.

Tilaisuus on kaikille avoin! Webinaari on osa OAJ:n, OKKA-säätiön ja ammatillisten opettajakorkeakoulujen yhteistä ammattikasvatuksen webinaarisarjaa ja Sivistyksen teemavuotta 2024.

Liity webinaariin tästä linkistä

Sarjan seuraavat webinaarit

Keskiviikkona 13.11. klo 8.15–9.15 Kestävä kehitys oppilaitoksissa, Eveliina Asikainen ja Nina Eskola-Salin (TAMK)

Keskiviikkona 4.12. klo 8.15–9.15 Muuttuva yhteisöllisyys ja pedagoginen ymmärrys, Kimmo Mäki, Hannu Kotila ja Minna Fred (Haaga-Helia)