Palvelussamme on käyttökatko torstaina 26.9. klo 15 alkaen. Sen aikana jäsenhakemusta ei voi lähettää. Pahoittelemme häiriötä.

Webinaari: Saako amiksessa tukea tänään ja tulevaisuudessa?

Tarjoaako ammatillinen koulutus yhdenvertaiset koulutusmahdollisuudet kaikille nuorille ja aikuisille nyt ja tulevaisuudessa? Miten erityisen tuen järjestelyt toimivat yksilöllisesti – vai toimivatko? Tule linjoille kuulemaan ammatillisen koulutuksen opetuksesta ja ohjauksesta opiskelijoiden saaman tuen näkökulmasta.

24.09.2024 - 08.15-09.15
Tallenne tapahtumakuvauksessa

Webinaarin 24.9. tallenne

Webinaarin 24.9. esitysdiat

Ammatillisen koulutuksen opetus ja ohjaus mahdollistaa opiskelijan ammattitaitovaatimusten ja osaamistavoitteiden saavuttamisen sekä tukee hänen kehitystään tasapainoiseksi ja sivistyneeksi yhteiskunnan jäseneksi. Miten erityinen tuki, eli opiskelijan tarpeisiin perustuvaa pedagogista tuki ja erityiset opiskelujärjestelyt toimivat?

Webinaarissa aiheesta on keskustelemassa Hämeen ammattikorkeakoulun lehtorit Päivi Pynnönen ja Simo Uusinoka.

Koko ammatillisen koulutuskentän parissa on valtava määrä eri ikäisiä suomalaisia. Esimerkiksi toisen asteen koulutuksen opiskelijoista yli kaksi kolmasosaa on ammatillisen koulutuksen parissa, kun aikuisopiskelijat laskee lukuun mukaan. Ammattikorkeakouluissa on puolestaan suoritettu jo yli puoli miljoonaa tutkintoa.

Sillä millaista ammatillista koulutusta Suomessa annetaan, on perustavanlaatuinen vaikutus suomalaiseen yhteiskuntaan laajemminkin.

Tilaisuus on kaikille avoin! Webinaari on osa OAJ:n, OKKA-säätiön ja ammatillisten opettajakorkeakoulujen yhteistä ammattikasvatuksen webinaarisarjaa ja Sivistyksen teemavuotta 2024.

Sarjan seuraavat webinaarit

• Torstaina 31.10. klo 8.15–9.15 Oppilaitosjohtaminen, Jari Kalavainen ja Ari Hyyryläinen (JAMK)
  • Keskiviikkona 13.11. klo 8.15–9.15 Kestävä kehitys oppilaitoksissa, Eveliina Asikainen ja Nina Eskola-Salin (TAMK)
  • Keskiviikkona 4.12. klo 8.15–9.15 Muuttuva yhteisöllisyys ja pedagoginen ymmärrys, Kimmo Mäki, Hannu Kotila ja Minna Fred (Haaga-Helia)