Työsuojelun perusopinnot

Työsuojelun perusopintojen tavoitteena on, että työsuojelun yhteistoimintahenkilöstö ymmärtää työsuojeluyhteistoiminnan merkityksen työpaikan arjessa ja tuntee oman rooliin liittyvät oikeudet, vastuut ja velvollisuudet. Koulutukseen osallistuja saa valmiuksia ja keinoja hoitaa työsuojelutehtäväänsä, perustiedot työn turvallisuuteen ja terveellisyyteen liittyvistä säädöksistä, sopimuksista ja suosituksista sekä tietää, mistä saa lisätietoa ja tukea työsuojelutehtävälleen.

Työsuojelun perusopinnot -kokonaisuus sisältää kolme lähiopetusjaksoa, ennakko- ja välitehtäviä sekä muita yksilö- ja ryhmätehtäviä.

Koulutukset

Työsuojelun perusopinnot 1/2024, kaikki sopimusalat

• Osa 1, 30.-31.1.2024
  • Osa 2, 13.-14.3.2024
  • Osa 3, 18.-19.4.2024

Käytännön järjestelyt: koulutuskoordinaattori Minna Pakkanen, minna.pakkanen@oaj.fi

Kohderyhmä

Työsuojelun yhteistoimintahenkilöstö: työsuojeluvaltuutettu, työsuojelu- 1. ja 2. varavaltuutetut, työsuojelupäällikkö, työsuojelutoimikunnan tai vastaavan paikallisen yhteistoimintaelimen jäsenet ja varajäsenet.

Ilmoittautuminen

Työsuojelun perusopintojen ensimmäinen osa on Avoin haku -koulutusta, johon hakeudutaan itse. Opintojen toiselle ja kolmannelle osalle OAJ lähettää kutsun.

Hakuaika vuoden 2024 koulutukseen on päättynyt.