Koulutus on PÄÄASIA

Kunnan menestys riippuu laadukkaasta kasvatuksesta ja koulutuksesta. Päättäjät ratkaisevat kunnissa ja hyvinvointialueilla, miten lapset ja nuoret voivat. Päiväkodeilla, kouluilla, oppilaitoksilla ja jatko-opintomahdollisuuksilla kasvatetaan kuntiin uusia osaajia ja houkutellaan asukkaiksi uusia veronmaksajia. Liity mukaan ja välitä eteenpäin OAJ:n ratkaisuja!

Meidän kunnassamme

• kasvatuksella ja koulutuksella on riittävä rahoitus.
  • johtamiselle on aikaa ja opetusta antavat kelpoiset opettajat.
  • oppilaat ja opiskelijat saavat tarpeeksi tukea.
  • on riittävän pienet ryhmäkoot.
  • opitaan ja työskennellään terveellisissä ja turvallisissa tiloissa.
  • on monipuolinen tarjonta koulutusta aina kansalaisopistoihin ja taiteen perusopetukseen saakka.

Meidän alueellamme

• tehdään moniammatillista yhteistyötä.
  • kouluterveydenhuolto toimii ja koulujen ja oppilaitosten arjessa on läsnä psykologeja ja kuraattoreja.
  • lastensuojelu, neuvola ja psykiatriset palvelut ovat riittävästi resursoituja ja niiden pariin pääsee sujuvasti.

Hei kuntavaaliehdokas! Tilaa noin kerran kuukaudessa saapuva faktapaketti, joka auttaa sinua puhumaan, viestimään ja päättämään kasvatukseen ja koulutukseen liittyvistä asioista.

Vuoden 2025 vaalit lähestyvät!

13.3.

Ehdokasasettelun vahvistaminen

Kuntiin ja hyvinvointialueille tarvitaan päättäjiä, joille kasvatus- ja koulutusasiat ovat tärkeitä. Mitä, jos lähtisit itse ehdolle? Kysy ajankohtaisista teemoista omasta paikallisyhdistyksestäsi ja ole mahdollisimman varhain rohkeasti yhteydessä sopivaan puolueeseen.

13.4.

Varsinainen vaalipäivä

Varsinainen vaalipäivä on 13.4., ennakkoäänestys kotimaassa 2.–8.4.2025. Muista äänestää koulutusmyönteistä ehdokasta!

1.6.

Uudet valtuustot aloittavat työnsä

On tärkeää pitää huolta siitä, että kasvatuksen ja koulutuksen merkitys ei unohdu vaalien jälkeenkään.

Oletko OAJ:n paikallisaktiivi? Nyt on sinun hetkesi vaikuttaa! Lataa Areenasta Pääasiaan liittyvää aineistoa.